Młodzież, przede wszystkim klas humanistycznych, mogła uczestniczyć w akademickim wykładzie na temat: „Co ma wspólnego z dziełem sztuki perspektywa zbieżna”. Na przykładzie dzieł Leonarda da Vinci oraz innych przedstawicieli włoskiego renesansu, profesor M. Haake odkrył tajemnice perspektywy, głębi dzieł malarskich. Uczniowie mogli przekonać się, że dzieła sztuki interpretować można nie tylko poprzez uogólnioną refleksję, ale założenia związane z matematyką, proporcją. Dla klas o profilu humanistycznym, taki wykład, to doskonała okazja do tego by doskonalić się w zakresie interpretacji dzieł sztuki, szukania kontekstów w literaturze i poszerzania swej wiedzy z zakresu nauk humanistycznych.
- Profesor Haake ujął słuchaczy wiedzą, erudycją i czytelnością przekazu – trudnych i fachowych chwilami treści - podkreśla Monika Mikołajczak-Cholajda, nauczycielka w III LO.
Po spotkaniu udzielił Szkolnej Telewizji „Kopernik News” wywiadu, w którym nie tylko mówił o swych pasjach związanych z historią sztuki, ale opowiedział młodym dziennikarzom z Kopernika o szkolnych latach spędzonych w III LO.
To pierwszy z takich wykładów, spotkania uczniów klas humanistycznych z wykładowcami Instytutu Historii Sztuki UAM Poznań będą bowiem stałym elementem edukacji w klasach o tym profilu.
Kroi ogórki i nalewa wino. Chiński operator koparki dokazuje cudów swoim sprzętem
RUPTLY
echodnia Drugi dzień na planie Ojca Mateusza
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?