Program ,,Dopalacze niszczą życie" w Złotowie
Złotowscy policjanci zachęcali dziś uczniów szkół gimnazjalnych z powiatu złotowskiego do wspólnej walki z dopalaczami poprzez uczestnictwo w programie pod nazwą „Dopalacze niszczą życie”. Jest to kolejna inicjatywa podjętą przez funkcjonariuszy w ramach projektu „Obserwatorium zagrożeń dla ludzi młodych”
Inauguracja programu w Złotowie, poprzedzona została premierą filmu Ostrowskiej Grupy PaT pt. „Dopalacze niszczą życie”.
Do realizacji przedsięwzięcia zaproszono Marszałka Województwa Wielkopolskiego, Wojewodę Wielkopolskiego, Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Poznaniu, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Polską Platformę Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Telewizję Polską.
Adresatami programu są uczniowie szkół gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych, podopieczni świetlic socjoterapeutycznych, rodzice uczniów, pedagodzy, psychologowie, pracownicy służby zdrowia, a także mieszkańcy województwa wielkopolskiego.
Program ma na celu przekazanie wiedzy na temat konsekwencji zdrowotnych, psychologicznych, neurologicznych, społecznych i prawnych zażywania substancji zastępczych i środków odurzających oraz wskazanie sposobów zapobiegania istniejącym zagrożeniom.
W ramach programu kreowane będą wzorce życia wolnego od uzależnień, wskazywane alternatywy dla zażywania narkotyków/dopalaczy oraz możliwości pomagania innym. Program zakłada aktywizowanie młodych ludzi w budowaniu mody na życie wolne od uzależnień i wyposażanie ich w umiejętności projektowania asertywnych zachowań, jak również włączenie do aktywnej pracy grona pedagogicznego placówek oświatowych i psychologów.
Jednym z elementów działań programu profilaktycznego, będzie kampania medialna i bilbordowa, połączona z promocją prac konkursowych na poziomie powiatów z finałem wojewódzkim.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?