Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Renault Megane czwartej generacji od marca 2016 roku w Polsce

Wojciech Frelichowski (aip)
Na początku 2016 roku Renault rozpocznie sprzedaż nowego modelu Megane. Auto w Polsce będzie dostępne w marcu. Cena nie jest jeszcze znana.

To czwarta generacja francuskiego kompaktu, który jest obecny na rynku od 20 lat. Auto stało się jednym z handlowych sukcesów koncernu Renault. Do tej pory sprzedano ponad 6,5 mln egzemplarzy Megane.
Czwarta generacja tego modelu może nie wyróżnia się rewolucyjną stylistyką, jak miało to miejsce w przypadku Megane II, ale za to zastosowano w nim szereg nowoczesnych rozwiązań.

Nowa koncepcja
W porównaniu z poprzednikiem nowe Megane jest o 64 mm dłuższe (długość nadwozia wynosi 4359 mm), zaś rozstaw osi wydłużono o 28 mm (do 2669 mm). Jednocześnie wysokość obniżono o 25 mm (do 1447 mm), a zwis tylny skrócono o 21 mm (teraz ma 771 mm).

Bryła nadwozia jest generalnie podobna do modelu trzeciej generacji. Jednak o stylu auta decydują poszczególne elementy karoserii, a te w Megane są całkowicie nowe.

Dotyczy to przede wszystkim przedniego pasu karoserii, który zaprojektowano w stylu znanym z modelu Talisman, który co dopiero wszedł na rynek. Dość masywną atrapę chłodnicy wypełniono użebrowaniem z chromowanymi wstawkami i ozdobiono dużym logiem Renault. Natomiast dość wąskie reflektory otoczono diodowymi światłami do jazdy dziennej.

Diodowy pas świetlny jest również dominującym motywem tylnej części auta. Z kolei z bocznej linii nadwozia wyróżnia się przetłoczenie w dolnej partii przednich i tylnych drzwi.

Kabina w dobrym wydaniu
Pierwsze, co można zauważyć w kabinie, to inny kokpit. Auta, które udostępniono podczas prezentacji prasowej wyposażono system multimedialny R-Link 2 z 8,7-calowym dotykowym ekranem. System umożliwia sterowanie multimediami, nawigacją, telefonem, radiem, czy systemami wspomagającymi prowadzenie pojazdu.
Jednak inaczej niż w niemal we wszystkich autach konkurencji ekran systemu R-Link 2 jest zamontowany w układzie pionowym, a nie poziomym.

Nowością jest również 7-calowy kolorowy wyświetlacz w zestawie zegarów. Kierowca może wybierać pośród kilku motywów graficznych dla prędkościomierza i obrotomierza.
W wyposażeniu opcjonalnym jest kolorowy wyświetlacz przezierny Head-Up, który jest spotykany w samochodach klasy wyższej. To urządzenie prezentuje na przedniej szybie pojazdu w polu widzenia kierowcy najważniejsze dane, jak prędkość czy wskazania nawigacji.

Producent dużą uwagę poświęcił starannemu wykończeniu kabiny. Deska rozdzielcza, górna część drzwi oraz konsola centralna są pokryte miękkim piankowym tworzywem. Znalazły się również chromowane elementy ozdobne rozmieszczone wokół miejsca kierowcy (zegary, kierownica, nawiewy, konsola, przełączniki).
Ponadto konsola pomiędzy przednimi fotelami jest podkreślona dwoma cienkimi świetlnymi liniami, które można personalizować dzięki technologii MULTI-SENSE.

Wersje silnikowe
Dla nowego Renault Megane przewidziano cztery, benzynowe wersje silnikowe oraz cztery wysokoprężne. Listę silników benzynowych otwiera jednostka Energy Tce 100 o pojemności 1,2 litra i mocy 100 KM. Silnik o tej samej pojemności występuje również w wersji Energy Tce 130 o mocy 130 KM.
Poza tym są jeszcze benzyniaki: Sce 115 o pojemności 1,6 litra i mocy 114 KM oraz zarezerwowany dla wersji GT silnik Tce 205 o pojemności 1,6 litra i mocy 205 KM.
Listę wersji wysokoprężnych otwiera silnik dCi 90 o pojemności 1,5 litra i mocy 90 KM. Ta sama jednostka występuje też w wersji dCi 110 o mocy 110 KM. Jest jeszcze silnik dCi 130 o pojemności 1,6 litra i mocy 130 KM. Natomiast w wersji GT będzie montowany silnik dCi 160 o pojemności ,6 litra i mocy 160 KM.
Najmocniejsze wersje silnikowe będą występować z sześcio- lub siedmiobiegową dwusprzęgłową przekładnią EDC.

Skrętna tylna oś
Podczas prezentacji prasowej nowego Megane do dyspozycji były auta w dwóch wersjach silnikowych: dCi 130 oraz GT Tce 205. Na szczególną uwagę zasługuje ta druga, usportowiona wersja, która została wyposażona w opracowany przez Renault układ jezdny 4Control.
Zadaniem tego układu jest sterowanie skrętem tylnych kół, co ma ułatwiać dynamiczną jazdę podczas pokonywania zakrętów. Jak twierdzi producent, system ten zapewnia znacznie większą stabilność przy dużej prędkości oraz zwrotność przy małych prędkościach i podczas manewrowania. Zmniejsza on również przechyły boczne.
System 4Control działa w czterech trybach jazdy: Sport, Neutral, Comfort i Perso. Przy prędkościach poniżej 80 km/h w trybie Sport i poniżej 60 km/h w pozostałych trybach, tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich. Dzięki temu auto zachowuje się, jak auta z segmentu o mniejszym rozstawie osi, co zwiększa precyzję toru jazdy i dynamikę samochodu.

Powyżej prędkości 80 km/h tylne koła zaczynają skręcać w tym samym kierunku co koła przednie. Dzięki temu auto zachowuje się jak auta o większym rozstawie osi, co przekłada się na bardziej spokojną i stabilną jazdę.
Nowe Renault Mégane w wersji GT jest pierwszym autem w tym segmencie, wyposażonym w taką technologię.
Sprzedaż Renault Megane czwartej generacji na rynkach Europy Zachodniej rozpocznie się na początku 2016 roku. W polskich salonach Renault auto pojawi się w marcu. Cena powinna być znana w styczniu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warminskomazurskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto