Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Spółkę Multimedia Polska przejęła Vectra. Co ta zmiana oznacza dla abonentów?

RED
Spółkę Multimedia Polska przejęła Vectra. Co ta zmiana oznacza dla abonentów?
Spółkę Multimedia Polska przejęła Vectra. Co ta zmiana oznacza dla abonentów? Mat. prasowe
Sieć kablowa Vectra przejęła z końcem stycznia spółkę Multimedia Polska - swojego dotychczasowego konkurenta. Ma teraz 1,7 mln abonentów w całym kraju. Co się zmieni dla klientów?

Akcje spółki Multimedia Polska zostały kupione przez dotychczasowego konkurenta, czyli Vectrę. Cena nabycia nie jest znana. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaakceptował tę transakcję, ale pod warunkiem odsprzedania części abonamentów i infrastruktury niezależnemu inwestorowi.

Co się zmieni dla klientów?

Jak podaje Vectra, na razie nie powinno zmienić się nic. Osoby, które mają podpisane umowy z Multimedia Polska nadal będą mogły korzystać z internetu i telewizji na dotychczasowych zasadach - nie zmieni się ani cena abonamentu, ani parametry połączenia czy liczba kanałów. Przynajmniej do końca obowiązywania obecnej umowy.

W przyszłości Vectra będzie chciała ujednolicić swoją ofertę dla wszystkich klientów. Każda osoba zostanie wówczas poinformowana o zmianie. Jeśli nie zaakceptuje nowych warunków, będzie mogła rozwiązać umowę z operatorem. Do tego momentu jeśli się to zrobi, trzeba się liczyć z koniecznością zapłaty kary umownej.

Na razie nie zmieniają się też ceny. Nie wiadomo czy nie zmienią się w przyszłości.

Nowy prezes

Nowym prezesem przejętej spółki został Jan Piotrowski, zastępując Andrzeja Rogowskiego - podają wirtualnemedia.pl. Jak czytamy na portalu, zmian nie będzie. - Obie spółki, Vectra S.A. i Multimedia Polska S.A., w najbliższym czasie będą kontynuować swoją działalność operacyjną bez zmian, koncentrując się na wspólnym dostarczaniu nowej wartości naszym abonentom - zapowiada.

Wirtualnemedia.pl przypominają, że pod koniec sierpnia 2018 Vectra podpisała z Multimedia Polska umowę typu term sheet ustalającą wstępne warunki kupna tej drugiej firmy. Jednocześnie skierowano planowaną transakcję do akceptacji przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK zauważył, że Vectra i Multimedia Polska na tych samych obszarach świadczą identyczne usługi: działalność firm pokrywa się w 39 miastach w zakresie płatnej telewizji, a w 45 miejscowościach w zakresie szerokopasmowego internetu stacjonarnego. Dlatego skierował planowaną fuzję obu operatorów do drugiego postępowania obejmującego analizę rynku.

Dwa tygodnie temu UOKiK poinformował, że zgadza się na przejęcie Multimedia Polska przez Vectrę pod dwoma warunkami.

Zgodnie z nałożonym warunkiem Vectra będzie musiała sprzedać sieć należącą do niej lub Multimediów w ośmiu miejscowościach (Gorzowie Wielkopolskim, Kwidzynie, Łowiczu, Olsztynie, Ostródzie, Pogórzu, Pruszczu Gdańskim i Stargardzie). Vectra utworzy nowe spółki, do których przeniesie mienie z każdego z wymienionych miast - m.in. umowy z abonentami, infrastrukturę telekomunikacyjną, umowy z pracownikami, dokumentację księgową i techniczną oraz bazy abonentów. Następnie te spółki zostaną sprzedane niezależnemu inwestorowi. Kupujący nie będzie mógł należeć do grupy kapitałowej Vectry ani być współkontrolowany przez żaden podmiot z tej grupy. Będzie musiał zostać zaakceptowany przez UOKiK. Do czasu sprzedaży nowe spółki będą musiały świadczyć usługi dostępu do płatnej telewizji oraz szerokopasmowego internetu stacjonarnego na poziomie nie gorszym niż wcześniej Vectra lub Multimedia. Ponadto, do czasu sprzedaży, Vectra nie będzie prowadzić aktywnych działań marketingowych w celu pozyskania abonentów korzystających z tych sieci.

Kolejnym warunkiem jest umożliwienie abonentom z 13 miejscowości swobodnej zmiany przedsiębiorcy świadczącego usługi. Będzie to możliwe w Barcinie, Inowrocławiu, Kruszwicy, Lubiczu Dolnym, Łęczycy, Mogilnie, Nakle nad Notecią, Piechcinie, Słubicach, Strzelnie, Suwałkach, Szubinie i Świnoujściu. W ciągu siedmiu miesięcy od uprawomocnienia się decyzji Vectra musi poinformować klientów, że w czasie kolejnych dziewięciu miesięcy mogą bezpłatnie rozwiązać umowę dostępu do płatnej telewizji i/lub szerokopasmowego stacjonarnego dostępu do internetu. Dotyczyć to będzie umów z Vectrą i jej spółkami zależnymi, w tym z Multimediami.

Powiadomienie może zostać wysłane listem poleconym lub mejlem. Ponadto ta informacja będzie przekazywana wraz z rachunkami i fakturami oraz za pośrednictwem dekoderów.

Powodzie w Brazylii zbierają śmiertelne żniwo. Ewakuowano ponad 30 tysięcy mieszkańców

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Debata prezydencka o Gdyni. Aleksandra Kosiorek versus Tadeusz Szemiot

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto