Studencki LipDub to teledysk kręcony jednym ujęciem, w którym występujący studenci udają, że śpiewają lecącą w tle piosenkę. Klipy kręci się w uczelnianych wnętrzach, a na ekranie pojawiają się setki kolorowo ubranych studentów.
Od kilku miesięcy w Polsce trwa prawdziwy boom na LipDuby. Do tej pory najsłynniejszą poznańską realizacją był klip przygotowany przez studentów Uniwersytetu Adama Mickiewicza, w którym wystąpiło 220 osób. Spektakularny teledysk postanowili pobić studenci Uniwersytetu Ekonomicznego. Klip nagrano w ubiegłym tygodniu, a 6 maja w godzinach wieczornych pojawił się on w sieci.
- Z tego co wiem, pierwsze pomysły, by nagrać LipDub pojawiły się już dawno, jeszcze zanim swój nagrał UAM, ale konkretne prace zaczęły się dopiero niedawno – mówi Olek Kutnik, odpowiedzialny za promocję LipDubu UEP. – Pierwsze prace zaczęły się już półtora miesiąca temu od spotkań z osobami chcącymi wziąć w tym udział. Omawialiśmy poszczególne sceny i wybieraliśmy piosenkę.
Ostatecznie wybór padł na utwór „Into Action” Tima Armstronga. Od tamtej chwili zaczeły się próby – dość skomplikowane, bowiem teledysk kręci się jednym ujęciem kamery przemieszczającej się przez poszczególne pomieszczenia, a to wymaga doskonałej synchronizacji wszystkich aktorów, a tych uzbierało się łącznie około 450, co oznacza, że jest to największy LipDub w Polsce.
- Same próby trwały ponad tydzień, później odbyła się próba generalna i samo nagranie – mówi Kutnik.
Nagranie odbyło się nocą, bo tylko wtedy gmach główny Uniwersytetu Ekonomicznego był wolny.
LipDub oczywiście imponują przepychem, scenografią i kostiumami, w których paradują studenci.
- Większość z nich aktorzy sami przygotowali, choć w niektórych przypadkach pomagaliśmy w zrealizowaniu ciekawych pomysłów – przyznaje Kutnik. – Nie chcę mówić o konkretnych kosztach przedsięwzięcia, ale mogę tylko powiedzieć, że najwięcej kosztowało wynajęcie operatora, montaż i elementy scenografii.
Jak wyjaśnia Olek Kutnik, władze uczelni od początku były przychylnie nastawione do pomysłu studentów, a do nagrania przyłączyło się nawet kilku wykładowców.
Efekt końcowy można już podziwiać w Internecie. Jest to bez wątpienia ciekawa forma promocji uczelni szczególnie ważna właśnie teraz, gdy trwają matury.
Zobacz LipDub UAM: |
wystawa pod patronatem MM Moje Miasto Poznań | Dzień Europy w Poznaniu 6-9 maja 2010 |
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?