Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szalony LipDub Uniwersytetu Ekonomicznego (wideo)

Zenon Zabawny
Zenon Zabawny
Można już oglądać LipDup Uniwersytetu Ekonomicznego. To ponoć największy tego typu klip nakręcony przez studentów polskiej uczelni.

Studencki LipDub to teledysk kręcony jednym ujęciem, w którym występujący studenci udają, że śpiewają lecącą w tle piosenkę. Klipy kręci się w uczelnianych wnętrzach, a na ekranie pojawiają się setki kolorowo ubranych studentów.

Od kilku miesięcy w Polsce trwa prawdziwy boom na LipDuby. Do tej pory najsłynniejszą poznańską realizacją był klip przygotowany przez studentów Uniwersytetu Adama Mickiewicza, w którym wystąpiło 220 osób. Spektakularny teledysk postanowili pobić studenci Uniwersytetu Ekonomicznego. Klip nagrano w ubiegłym tygodniu, a 6 maja w godzinach wieczornych pojawił się on w sieci.

- Z tego co wiem, pierwsze pomysły, by nagrać LipDub pojawiły się już dawno, jeszcze zanim swój nagrał UAM, ale konkretne prace zaczęły się dopiero niedawno – mówi Olek Kutnik, odpowiedzialny za promocję LipDubu UEP. – Pierwsze prace zaczęły się już półtora miesiąca temu od spotkań z osobami chcącymi wziąć w tym udział. Omawialiśmy poszczególne sceny i wybieraliśmy piosenkę.

Ostatecznie wybór padł na utwór „Into Action” Tima Armstronga. Od tamtej chwili zaczeły się próby – dość skomplikowane, bowiem teledysk kręci się jednym ujęciem kamery przemieszczającej się przez poszczególne pomieszczenia, a to wymaga doskonałej synchronizacji wszystkich aktorów, a tych uzbierało się łącznie około 450, co oznacza, że jest to największy LipDub w Polsce.
- Same próby trwały ponad tydzień, później odbyła się próba generalna i samo nagranie – mówi Kutnik.

Nagranie odbyło się nocą, bo tylko wtedy gmach główny Uniwersytetu Ekonomicznego był wolny.

LipDub oczywiście imponują przepychem, scenografią i kostiumami, w których paradują studenci.
- Większość z nich aktorzy sami przygotowali, choć w niektórych przypadkach pomagaliśmy w zrealizowaniu ciekawych pomysłów – przyznaje Kutnik. – Nie chcę mówić o konkretnych kosztach przedsięwzięcia, ale mogę tylko powiedzieć, że najwięcej kosztowało wynajęcie operatora, montaż i elementy scenografii.

Jak wyjaśnia Olek Kutnik, władze uczelni od początku były przychylnie nastawione do pomysłu studentów, a do nagrania przyłączyło się nawet kilku wykładowców.

Efekt końcowy można już podziwiać w Internecie. Jest to bez wątpienia ciekawa forma promocji uczelni szczególnie ważna właśnie teraz, gdy trwają matury.

Zobacz LipDub UAM:
Studenci UAM wiedzą, co to znaczy promocja! Może rajcy powinni się od nich uczyć?

220 studentów Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza wystąpiło w klipie promującym uczelnię. Wynika z tego, że wystarczy chcieć. Wydział Promocji Poznania powinien brać przykład.

wystawa pod
patronatem MM Moje Miasto Poznań
Dzień Europy w Poznaniu
6-9 maja 2010
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto