Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Uczennice z Blizanowa na wymianie we Francji w ramach projektu "Watch, Learn, Act" FOTO

BH
Uczennice z Blizanowa na wymianie we Francji w ramach projektu „Watch, Learn, Act
Uczennice z Blizanowa na wymianie we Francji w ramach projektu „Watch, Learn, Act SP Blizanów
Uczennice SP w Blizanowie - Aleksandra Cerekwicka, Martyna Cichorek, Olga Lis, Martyna Nowak i Sandra Słabowska - wzięły udział w ostatniej już międzynarodowej wymianie uczniów w ramach projektu "Watch, Learn, Act". Razem z trójką nauczycieli - dyrektorem szkoły Ireneuszem Pietrzakiem, Elżbietą Matyjasz - koordynatorem projektu i Agnieszką Jurek spędzili ten czas w Beauvais we Francji.

Gospodarzem spotkania było Lycée Jeanne Hachette Beauvais. W wymianie brali udział również uczniowie z Rumunii, Turcji i Włoch. Atrakcją pierwszego dnia w szkole był koncert chóru. Uczniowie prezentowali nakręcony w swoim kraju wywiad z imigrantem. Blizanowscy uczniowie pokazali krótki film pt. „Dlaczego tutaj jestem” - wywiad z Eliną Gulasaryan z Gruzji, mieszkającą w Polsce od 24 lat, która pracuje w Zespole Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Kaliszu jako nauczyciel języka niemieckiego oraz przedmiotów zawodowych. Opowiedziała ona o powodach emigracji, swoim życiu w Polsce oraz planach na przyszłość. Odbyły się też warsztaty z edycji filmów: część teoretyczna i praktyczna.

W Beauvais znajduje się jedna z najsłynniejszych katedr francuskiego gotyku – pod wezwaniem św. Piotra o najwyższym sklepieniu gotyckim na świecie, o wysokości 48,5 metrów. Grupa spacerowała ulicą Rue 27 Juin, jedną z najstarszych w mieście z budynkami z fasadami charakteryzującymi się drewnianymi regałami nośnymi. Zobaczyli główny rynek miasta z pomnikiem Jeanne Hatchette - lokalną bohaterką. Zjedli w crêperie przysmak kuchni bretońskiej crêpe - rodzaj naleśników z nadzieniem słodkim lub słonym.

W ratuszu odbyło się spotkanie z przedstawicielką władz lokalnych, która opowiedziała o migrantach w mieście. Po południu uczniowie podzieleni na grupy międzynarodowe przeprowadzali wywiady z migrantami z okolicy: z nauczycielem matematyki z Włoch, właścicielem restauracji z Turcji, fizjoterapeutą z Rumunii, nauczycielką w szkole podstawowej pochodzenia polskiego oraz przebywającymi w szkole uczniami z innych krajów w celu nakręcenia krótkich filmów.

Trzeci dzień uczniowie spędzili pracowicie na montowaniu i edytowaniu filmów. Nauczyciele spotkali się w celu omówienia postępów w projekcie oraz stworzenia wspólnego e-booka podsumowującego wszystkie wyjazdy do Włoch, Rumunii, Polski i Francji, opisującego działania projektowe, warsztaty filmowe, porady dotyczące produkcji krótkich filmów dokumentalnych i metodologię utworzenia klubu filmowego. Czwartego dnia pobytu uczniowie udzielili wywiadu do szkolnego radia internetowego oraz zajmowali się post produkcją filmową, dodając efekty wizualne, napisy, muzykę. Wieczorem mieli okazję zobaczyć efekty pracy pięciu międzynarodowych zespołów i ocenić umiejętności uczniów nabyte w czasie trwania projektu w postaci wywiadów z migrantami z Beauvais przedstawionych jako jeden wspólny film.

Uczniowie świetnie poradzili sobie z zadaniami, wykorzystując wiedzę nabytą w czasie warsztatów z kręcenia, edycji i post produkcji filmowej. W czasie kolacji pożegnalnej grupa miała okazję spróbować specjałów kuchni francuskiej: tart i quiche de lorraine-słonej zapiekanki na kruchym cieście oraz lokalnych serów. Wieczorem w sali teatralnej obejrzeli francuski film „Amelia”. Ostatniego dnia pobytu zwiedzili stolicę Francji – Paryż, wędrując śladami filmowej Amelii po historycznej dzielnicy miasta położonej na wzgórzu - Montmartre. Zobaczyli Moulin Rouge – najsłynniejszy paryski kabaret, kawiarnie w której kręcone były sceny do filmu „Amelia” - Café des 2 Moulins, najstarszy w Paryżu kabaret – Au Lapin Agile oraz bazylikę Sacré Coeur, z której rozpościera się widok na całe miasto. Minęli Plac Republiki - miejsce imprez i demonstracji, Centre Georges Pompidou – muzeum sztuki współczesnej, ratusz paryski, katedrę Notre-Dame, jeden z najstarszych i najbardziej znanych uniwersytetów Sorbonę aż dotarli do wieży Eiffla postrzeganej jako symbol Paryża i Francji. Jadąc autobusem wzdłuż Sekwany mijali Luwr - jedno z największych muzeów na świecie, Place de la Concorde - plac z egipskim obeliskiem, Most Aleksandra III – najokazalszy most w mieście, Łuk triumfalny - jedną z najbardziej rozpoznawalnych budowli Paryża, będący częścią Pól Elizejskich, najsłynniejszej alei Paryża.

Blizanowscy uczniowie dużo czasu spędzali ze swoimi kolegami z innych krajów, pracując w grupach międzynarodowych, rozwijając swoje umiejętności językowe i komunikacyjne. Uczniowie świetnie poradzili sobie z zadaniami, wykorzystując wiedzę nabytą w czasie wcześniejszych warsztatów filmowych: kręcenia, edycji i post produkcji filmowej. Wyjazd do Francji pokazał, że różne języki, kultura nie stanowią przeszkód w osiągnięciu wspólnych celów w tym przypadku tworzeniu krótkich filmów dokumentalnych o problemach w zjednoczonej Europie.


Odpicowane mieszkanie rodem z Nowego Jorku i Hampton

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto