Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Urzędowy paczkomat na ulicy Kościuszki już działa ZDJĘCIA

Redakcja
Przy urzędzie miasta na ul. Kościuszki stanął urzędowy paczkomat. Usługa pozwala w łatwiejszy sposób odebrać przesyłkę z magistratu czy dostarczyć dokumenty bez konieczności wchodzenia do budynku.

Paczkomat działa przez całą dobę. Jednym z efektów jego zamontowania powinno być skrócenie kolejek w Biurze Obsługi Interesanta, a w czasie trwającej epidemii pomoże w zachowaniu wymaganego dystansu społecznego.

Odbiór dokumentów od Urzędu Miasta Kalisza w paczkomacie InPost:

Przy składaniu dokumentów w urzędzie musisz wypełnić i podpisać deklarację odbioru poprzez paczkomat InPost. Podobnie, składając dokumenty drogą elektroniczną, trzeba wypełnić dołączoną deklarację.

Gdy nadana do nas przesyłka zostanie umieszczona w paczkomacie, InPost wyśle powiadomienie e-mailem i/lub SMS-em oraz poprzez aplikację InPost Mobile. Dokumenty w paczkomacie będą dostępne przez 48h. Po tym czasie, nieodebrane, zostaną zwrócone do Urzędu Miasta Kalisza.

Koszt usługi odebrania dokumentów ponosi Urząd Miasta Kalisza, mieszkańcy korzystają z niego bezpłatnie.

Wygodny i bezpieczny odbiór dokumentów jest możliwy poprzez zdalne otwarcie skrytki przy pomocy aplikacji InPost Mobile. Można je również odebrać wprowadzając na ekranie numer telefonu oraz kod odbioru otrzymany w wiadomości.

Nadanie dokumentów w paczkomacie InPost:

Dokumenty do urzędu można nadać w wybranym paczkomacie na terenie miasta Kalisza. W tym celu na stronie urzad24.inpost.pl/umkalisz należy wypełnić formularz, opłacić i wydrukować etykietę nadawczą, spakować dokumenty (nie zapomnieć o naklejaniu etykiety na kopertę) i nadać je w paczkomacie. W formularzu należy podać imię, nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. Przy nadaniu dokumentów dotyczących spraw załatwianych w Wydziale Spraw Obywatelskich, należy podać obowiązkowo również numer identyfikacyjny pojazdu (numer VIN, podwozia, nadwozia lub ramy).

Dokumenty z urzędu będą do odbioru w paczkomacie. Informację o możliwości odbioru mieszkaniec otrzyma poprzez aplikację InPost, wiadomości email i/lub SMS.

Obecnie poprze paczkomat można nadać lub odebrać:
wniosek o zarejestrowanie/wyrejestrowanie pojazdu,
wniosek o wydanie wtórników dokumentów komunikacyjnych (dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu oraz tablic rejestracyjnych),
zawiadomienie o zbyciu/nabyciu pojazdu,
zawiadomienie o zmianie stanu faktycznego (np. dopisanie adnotacji: hak, gaz, itp.),
prowadzenie spraw związanych z ewidencją działalności gospodarczej,
inne wnioski wskazane na stronie urzędu.

Koszt usługi nadania dokumentów do urzędu to 5,99 zł brutto.

Przed złożeniem dokumentów w paczkomacie sprawdź, czy:
- na pewno składasz wniosek na prawidłowym druku,
- starannie wypełniłeś wniosek,
- masz wszystkie niezbędne dokumenty,
- dokumenty zawierają prawidłowe dane, czy nie ma w nich pomyłek,
- numer identyfikacyjny pojazdu (numer VIN, podwozia, nadwozia lub ramy) jest prawidłowy,
- załączyłeś prawidłowe druki opłat.
Pamiętaj - by załatwić sprawę, niezbędne jest złożenie oryginałów dokumentów, w tym tablic rejestracyjnych, jeżeli są wymagane.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto