Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wafle z Kalisza ruszają na podbój Ameryki

Andrzej Kurzyński
Marek Figiel, właściciel Sunny Family z Kalisza
Marek Figiel, właściciel Sunny Family z Kalisza
Czy wafle zbożowo ryżowe rodem z Kalisza podbiją Amerykę? Kaliska firma Sunny Family rozpoczyna właśnie podbój amerykańskiego rynku i liczy na dynamiczny rozwój oraz podwojenie swoich obrotów.

Dzięki pierwszej umowie, na półkach amerykańskich sklepów wkrótce mają pojawić się trójkątne wafelki Bellido a firma liczy na realizację planów.

‘- To kolejny kontrakt, po Litwie, Łotwie, Estonii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Węgrzech, budujący naszą pozycję na rynkach zagranicznych. Obecnie prowadzimy rozmowy z sieciami o silnej pozycji w Niemczech oraz odbiorcami na rynku afrykańskim – ujawnia Marek Figiel, właściciel Sunny Family.

Sunny Family udało się zaledwie w ciągu 4 lat zbudować silną pozycję na rynku spożywczym, jako czołowy producent zdrowych przekąsek. Produkty firmy obecne są w większości dużych sieci tj. Biedronka, Kaufland, Lidl, Carrefour, Intermarche, Eurocash oraz w supermarketach premium Piotr i Paweł.

Firma z Kalisza liczy, że dzięki nowym kategoriom produktów oraz eksportowi będzie - po trudnym roku 2015 - w stanie znacząco zwiększyć obroty z 16 mln zł (2015 r.) do 25 mln zł w latach 2017-2018.

Wzrost sprzedaży ma być zarówno wynikiem otwarcia na nowe rynki oraz inwestycji. Dotychczasowe inwestycje o wartości ponad 14 mln zł to przede wszystkim budowa zakładu produkcyjnego w Kaliszu o powierzchni 4500 metrów kwadratowych oraz rozwój nowych technologii.

- To dzięki dobrej współpracy z władzami lokalnymi oraz korzystnym warunkom lokalnego rozwoju zdecydowaliśmy się na rozbudowę naszego zakładu w Kaliszu i stałe poszukiwanie wykwalifikowanej kadry pracowniczej – dodaje właściciel Sunny Family.

Sunny Family, jako jedyna firma w kraju, opracowała własną technologię oraz maszyny do produkcji wafli Petit (mały rozmiar) jak i przygotowania surowca do produkcji. Inni producenci na rynku korzystają z surowca importowanego z Korei Południowej.

- Większość producentów w Polsce bazuje na surowcu importowanym z zagranicy. Nasz zakład mieści obecnie obok linii produkcyjnych, linię przygotowującą surowiec oraz laboratoria opracowujące nowe mieszanki smaków - podkreśla M.Figiel.

Polski rynek wafli ryżowych nadal jest kategorią niszową i rozwijającą się stosunkowo powoli w porównaniu z całym rynkiem zdrowej żywności. Szacunkowa wartość tego segmentu wynosi 150-160 mln zł (według danych IBŻ Food Research Institute 2017), co stanowi około 13-15 proc. całego rynku zdrowych przekąsek.

Sunny Family jest obecnie jedynym, polskim producentem małych wafli Bioffel w segmencie BIO, które wysyła na zagraniczne rynki w Niemczech i Holandii. To właśnie tam konsumenci wykazują coraz większe zainteresowanie produktami BIO, podczas gdy w Polsce sprzedaż tego segmentu stanowi jedynie 5 proc. całkowitych przychodów firmy.

Teraz kaliski Sunny Family zamierza podbić gusta zagranicznych konsumentów. Nowa kategoria produktów Bellido (wafle pszenno-ryżowe z kremem o smaku czekoladowo-orzechowym) trafią na podatny grunt i zamówienia u zagranicznych kontrahentów. Sunny Family szacuje, że do końca 2018 roku sprzedaż eksportowa będzie stanowić 25 proc. całkowitych obrotów firmy.

Sunny Family na rynku firma funkcjonuje od 2011 roku jako Sunny Family. Nalezą do niej takie marki, jak: Sunny Corn, Trips, Bellido, Petit oraz linia produktów BIO – Bioffel.

Byłeś świadkiem interesującego wydarzenia? Napisz do nas: [email protected]

Zobacz także: Park linowy w Kaliszu już działa

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pleszew.naszemiasto.pl Nasze Miasto