Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wciel się w postać Stefana Szolca-Rogozińskiego i ZAGRAJ w nową grę internetową kaliskiej biblioteki

OPRAC.:
Bartłomiej Hypki
Bartłomiej Hypki
Wciel się w postać Stefana Szolca-Rogozińskiego i ZAGRAJ w nową grę internetową kaliskiej biblioteki
Wciel się w postać Stefana Szolca-Rogozińskiego i ZAGRAJ w nową grę internetową kaliskiej biblioteki Screen z gry
Miejska Biblioteka Publiczna im. A. Asnyka w Kaliszu stworzyła grę internetową skierowaną do młodzieży szkół podstawowych. Można w niej wcielić się w kaliskiego podróżnika, Stefana Szolca-Rogozińskiego.

W ramach programu "Kultura w sieci" Miejska Biblioteka Publiczna im. A. Asnyka w Kaliszu stworzyła grę internetową skierowaną do młodzieży ostatnich klas szkół podstawowych. Wcielając się w postać polskiego podróżnika Stefana Szolca-Rogozińskiego, gracze udają się w wirtualną podróż, w której poznają historię odkrycia Kamerunu.

Kultura dostępna w sieci

Kaliska biblioteka skorzystała ze wsparcia zorganizowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w formie programu "Kultura w sieci".

- Pomysł narodził się z chęci przedstawienia losów kaliskiego podróżnika w angażujący i atrakcyjny dla młodzieży sposób. Gra łączy kontekst historyczny ze współczesnym, zabawnym stylem narracji i elementami znanymi młodzieży ze świata wirtualnego, np. okienkiem czatu, za pomocą którego Szolc-Rogoziński komunikuje się z napotkanymi podczas podróży postaciami - tłumaczą bibliotekarze.

Nauka historii przez zabawę

Na bazie informacji i zdigitalizowanych dokumentów przygotowanych przez pracowników biblioteki stworzono wielowątkowy scenariusz z podziałem na cztery etapy podróży: XIX-wieczny Kalisz, Paryż, rejs po oceanie, Afryka. W każdym z nich gracz, sterujący postacią podróżnika, musi zmierzyć się z zadaniami, do których wskazówki odnajdzie w archiwalnych zdjęciach, mapach oraz stworzonych przez bibliotekę podcastach.

Kulisy realizacji

Całość wirtualnej przygody została zaprojektowana w stylistyce nawiązującej do ilustracji książkowych, co tworzy pomost pomiędzy światem cyfrowym a rzeczywistym.

Współautorem projektu jest warszawskie studio programistyczne Panowie Programiści, specjalizujące się we współpracy z branżą kultury. Panowie Programiści odpowiadali za zaprogramowanie gry, koordynację prac na wszystkich etapach realizacji: stworzenie konceptu, kreacji oraz development. Layout gry, autorskie ilustracje, a także user experience opracował zespół Sparing Digital Consulting.

LINK DO GRY


Widzisz wypadek? Coś cię zaniepokoiło? Chcesz się czymś pochwalić?

Pisz do nas na: [email protected]
lub zostaw nam wiadomość na facebooku

Obserwuj nas także na Google News

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto