Uzmysłowili to sobie także w Wiśle, gdzie po przeszło rocznej przerwie szykuje się wielki powrót właśnie takiej akcji promocyjnej (choć pod zmienionym szyldem i organizowanej przez kogo innego niż poprzednio).
- Akcję "Spotkajmy się w Zakopanem - weekend za pół ceny" zrobiliśmy po raz pierwszy - mówi Łukasz Chmielowski, doradca burmistrza ds. marki Zakopane. Podkreśla, że z inicjatywą przygotowania promocji wyszli zakopiańscy samorządowcy i przedsiębiorcy. Chcieli przyciągnąć turystów jesienią, kiedy ruch jest słabszy, a przy okazji podziękować za udany sezon letni, który pod Giewontem oceniają jako udany. Do akcji przyłączyły się hotele, pensjonaty, lokale gastronomiczne, właściciele atrakcji turystycznych - w sumie ponad 100 podmiotów. - Będziemy szczegółowo analizować, jakim powodzeniem cieszyła się akcja, ale już teraz można powiedzieć, że się udała. Przyjechało do nas więcej osób niż zazwyczaj o tej porze - mówi Chmielowski.
Po przeszło rocznej przerwie taka akcja wraca do Wisły. Poprzednio nazywała się "Wisła za półdarmo". Była organizowana przez Centrum Rezerwacji Noclegów Wistour przy współudziale miasta. Pierwsza, jesienna edycja, cieszyła się dużym powodzeniem. Zorganizowana kilka miesięcy później wiosenna edycja znacznie mniejszym. Z trzeciej zrezygnowano.
- Na przeszkodzie stanął brak pieniędzy. Mieliśmy już problem, by zorganizować drugą edycję. Miasto było zainteresowane współpracą, ale do swojej kieszeni sięgnąć nie chciało. Gdybyśmy mieli wsparcie gminy, byłoby łatwiej - mówił na łamach naszej gazety Wojciech Rozkoszny, ówczesny współorganizator "Wisły za...". Wyjaśniał, że samo obniżenie cen w pensjonatach czy pubach to spora zachęta dla turystów. Z drugiej strony trzeba jednak przygotować dodatkowe atrakcje, np. ściągnąć jakąś gwiazdę estrady, zorganizować konkursy z nagrodami.
A do tego władze Wisły nie chciały się dołożyć. Ówczesny burmistrz Andrzej Molin mówił, że jest mu przykro, że akcja się nie odbędzie, ale nie ma kasy, bo miasto dokłada się do Tygodnia Kultury Beskidzkiej czy Letniej Grand Prix w skokach narciarskich.
Kilkanaście miesięcy pokazało, że bez takich akcji jesienią czy wiosną nie ma co marzyć o turystach.
- Na początku listopada organizujemy więc akcję "Wisła za połowę". Inaczej się nazywa, nieco inni są organizatorzy - mówi Ewa Zarychta, kierownik Referatu Promocji Sportu i Turystyki Urzędu Miejskiego w Wiśle. Podkreśla, że pomysł wyszedł od Wiślańskiej Organizacji Turystycznej, skupiającej lokalnych przedsiębiorców, która wspólnie z miastem przygotowuje promocję. Do tej pory przyłączyło się do niej 50 podmiotów: hoteli, pensjonatów, właścicieli lokali gastronomicznych czy atrakcji dla turystów.
W planach taką akcję promocyjną ma Szczyrk. Czy uda się ją zrobić w tym roku? Na razie nie wiadomo.
To Cię czeka
Akcja "Wisła za połowę" - I Beskidzkie Listo-branie odbędzie się w dniach 4-6 listopada.
W ramach akcji obiekty noclegowe, gastronomiczne, atrakcje turystyczne i inne podmioty, zrzeszone w Wiślańskiej Organizacji Turystycznej, obniżą swoje ceny usług i towarów o połowę.
Oprócz tego turyści mogą wziąć udział w takich dodatkowych atrakcjach jak: I Spotkania z Piosenką Turystyczną i Poezją Śpiewaną "Beskidzkie Listobranie 2011"
(w charakterze uczestnika), wystawie prac i podsumowaniu konkursu fotograficznego dla amatorów, warsztatach rowerowych.
Podmioty zainteresowane udziałem w akcji mogą się kontaktować z biurem WOT, dzwoniąc na numer tel. 33 855-34-56 lub mailowo: [email protected]
* Czytaj koniecznie
POZNAJ DRUGIE ŻYCIE OBIEKTÓW POPRZEMYSŁOWYCH. TAM SIĘ DZIEJE!
JERZY URBAN SPECJALNIE DLA DZIENNIKA ZACHODNIEGO: KRZYŻ TO SYMBOL AGRESJI KOŚCIOŁA
W PIĄTEK WIELKIE DERBY ŚLĄSKA. ALE NA ŻYWO ZOBACZY JE TYLKO 3 TYS. KIBICÓW
9 ulubionych miejsc kleszczy w ciele
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?