Do zadań nowego wydziału będzie należało między innymi przyjmowanie wniosków do budżetu obywatelskiego, ich weryfikacja, przeprowadzenie samego głosowania, czy informowanie o realizacji poszczególnych zadań z budżetu obywatelskiego. Wydział Partycypacji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Kalisza będzie zajmował się także obsługą wniosków dotyczących zadań do realizacji w ramach inicjatywy lokalnej. Nowo powstały wydział ma także zajmować się współpracą z mediami, monitorować opinię publiczną na temat „społecznego funkcjonowania prezydenta”, budować i utrzymywać kanały komunikowania się prezydenta z opinią publiczną, udzielać środkom masowego przekazu wyjaśnień i odpowiedzi na ich wnioski i krytyki, a także organizować konferencje prasowe, przygotowywać program spotkań i narad wraz z niezbędnymi dokumentami i materiałami dla uczestników, prowadzić i redagować stronę internetową miasta, a także prowadzić korespondencję okolicznościową i przygotowywać wystąpienia prezydenta oraz prowadzić sekretariaty prezydenta i wiceprezydentów.
- W ramach oszczędności funkcję kierownika Biura Komunikacji Społecznej i rzecznika prasowego pełniła jedna osoba. Z części zdań byłem zadowolony a z części nie. Chcę, żeby nowe biuro pracowało jak najlepiej w przygotowywaniu informacje dla mediów, w obsłudze urzędu polegającej na pozyskiwaniu informacji ze wszystkich komórek i opracowywaniu jednolitej informacji, która będzie mogła być przekazywana mieszkańcom – mówi Grzegorz Sapiński, prezydent Kalisza.
Zobacz także: Wystartował sezon na bób! Jak zrobić z niego pyszny hummus?
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?