Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wyprawka szkolna dla ucznia. Ile trzeba wydać w tym roku? Sprawdź

OPRAC.: Zbigniew Biskupski
Pixabay
W 2020 roku wyprawka szkolna może kosztować nawet ponad 1000 złotych, wynika z danych analityków CBOS. Nic dziwnego, że wiele gospodarstw domowych rozkłada go na raty i kompletowanie przyborów na wrzesień zaczyna już wcześniej.

sierpnia MEN ogłosił, że dzieci wracają od września do szkół i nie będzie już edukacji zdalnej. Wyniki sklepów internetowych pokazują, że rodzice spodziewali się takiego obrotu sprawy miesiąc wcześniej. Zakupy artykułów szkolnych wystrzeliły w górę już w lipcu.

Nic dziwnego, że wiele gospodarstw domowych rozkłada go na raty i kompletowanie przyborów na wrzesień zaczyna już wcześniej. Na platformie Shoper w ubiegłym roku przychody sklepów ze sprzedaży artykułów szkolnych rosły już od kwietnia o kilkadziesiąt procent miesięcznie.

Rok 2020 był inny z uwagi na panującą pandemię Covid-19 i przejście szkół na edukację zdalną z końcem marca. Bardziej potrzebny od szkolnych przyborów stał się sprzęt do wideokonferencji. Na platformie Shoper w kwietniu o 155 proc. wzrosła sprzedaż w sklepach z kategorii Komputery w porównaniu z kwietniem 2019 r.

Po wiosennym zastoju w sklepach sprzedających artykuły papiernicze, latem widać wyraźne ożywienie. Liczba sprzedawców korzystających z oprogramowania Shoper, którzy oferują tego rodzaju produkty między czerwcem a lipcem zwiększyła się aż o 58 proc.

- Tej statystyki nie tworzą wyłącznie nowe sklepy założone przed dwoma miesiącami. Mamy tu raczej dowód naelastyczność internetowego handlu, który potrafi bardzo szybko wprowadzić do sprzedaży produkty, na które rośnie zapotrzebowanie. Widzieliśmy to już w szczytowej fazie pandemii, gdzie w e-sklepach handlujących głównie elektroniką nagle najlepiej sprzedającymi się produktami stały się…. maseczki medyczne - zauważa Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper - W handlu tradycyjnym ta sztuka udaje się tylko dyskontom, gdzie nikogo już nie dziwi sprzęt AGD obok warzyw i owoców. W sieci to też działa, bo niewielu kupujących wchodzi do e-sklepu przez “główne wejście”, a częściej przez wyszukiwarkę, media społecznościowe czy reklamy online. Część sprzedawców nauczyła się więc wyłapywać nagłe trendy i przewidziała, że popyt na zeszyty oraz inne szkolne akcesoria wróci w wakacje - dodaje ekspertka.

Mimo braku jasnych wytycznych co do sposobu nauki w zbliżającym się roku szkolnym, sprzedaż artykułów szkolnych na platformie Shoper wzrosła ponad dwukrotnie miesiąc do miesiąca. Przychody sklepów z takim artykułami były w lipcu o 125 proc. wyższe niż w czerwcu.

Ogłoszenie przez MEN, że nauka w nowym roku szkolnym odbywać się będzie tradycyjnie, offline, szybko zwiększyło popyt na artykuły szkolne. Statystyki wyszukiwarki Google pokazują, że popularność hasła “wyprawka szkolna” wzrosła skokowo w ostatnich tygodniach osiągając szczyt zainteresowania 17 sierpnia. Na platformie Shoper liczba sklepów sprzedających akcesoria szkolne zwiększyła się w porównaniu z lipcem o 56 proc., a przychody z ich sprzedaży wzrosły ponad dwukrotnie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto