Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Źle oznaczone warzywa w kaliskich sklepach. Michał Kołodziejczak: Szykujemy pozwy sądowe FOTO

Redakcja
Nasi czytelnicy przysyłają zdjęcia z kaliskich sklepów, w których zagraniczne produkty są opisane jako polskie. Do sprawy odniósł się Michał Kołodziejczak, lider AGROunii.

Informacje o tym, że zagraniczne owoce i warzywa są sprzedawane jako polskie, pojawiają się już od dłuższego czasu. Również kaliscy konsumenci przyłapali na tym nasze sklepy.

Na zdjęciach widać, że holenderskie czy hiszpańskie produkty podpisane są jako polskie.

Takie działania oburzają rolników. Michał Kołodziejczak, lider AGROunii przyznaje, że nie jest to jednorazowy przypadek, a takie praktyki spotykane są w całym kraju.

- Takie zachowanie stało się procederem. To jest ogromny problem dla klientów. Ustalenie odpowiedniego kraju pochodzenia jest niemożliwe. Pochodzenie jest jednym z czynników determinujących to, co ktoś kupuje. Badania mówią, że 7 na 10 osób, jeżeli może, to wybiera produkt krajowy, a 30% kieruje się tym, że chce kupować produkty krajowe, jeżeli są dostępne. I jest to największy odsetek w badaniach, które były przeprowadzone w tym roku. Rok temu było to nieco ponad 20%, więc czynnik ten jest coraz ważniejszy - powiedział w rozmowie z nami Michał Kołodziejczak.

- Sklepy nie chcą wskazywać, z którego kraju jest dany produkt, więc klient podświadomie myśli, że jest to produkt polski, bo kto by pomyślał, że jabłka czy ziemniaki mogą być zagraniczne. Sklepy wykorzystują brak wiedzy klientów - przestrzega Kołodziejczak.

Lider AGROunii przyznał, że organizacja zbiera dokumenty do pozwu, który złoży przeciwko jednej z największych sieci sklepów w Polsce. Jego zdaniem, duże, popularne sklepy przodują w tym procederze.

Na Facebooku pojawił się profil AGROpatrol, na którym publikowane są zdjęcia produktów ze sfałszowanym krajem pochodzenia.

- Jest to coś, z czym będziemy walczyć, bo jako polscy rolnicy i producenci tracimy na tym najwięcej. Ale w błąd wprowadzane jest też całe społeczeństwo, które nie chce być oszukiwane. Prowadzimy rozmowy z ministerstwem ws. promowania kupowania polskich produktów. Tego nikt nigdy dobrze nie zrobił, a my chcielibyśmy się tym zająć - zapowiedział Michał Kołodziejczak.

od 12 lat
Wideo

Dobre i złe sąsiedztwo grochu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto