Złota Rączka dla Seniora w Kaliszu. Osoby powyżej 60. roku życia będą mogły liczyć na pomoc w drobnych na prawach

Ewelina Samulak-Andrzejczak
Ewelina Samulak-Andrzejczak
Z bezpłatnych usług naprawczych i technicznych mogą skorzystać kaliscy seniorzy w ramach programu Złota Rączka dla Seniora. Swoje potrzeby należy zgłosić telefonicznie, specjalista zjawi się najszybciej jak to będzie możliwe.

Osoby powyżej 60. roku życia mogą liczyć na pomoc złotej rączki przy naprawie np. cieknącego kranu, zepsutych klamek i zamków, gniazdek, konserwacji drzwi, okien, przymocowaniu luster, obrazów, karniszy, uchwytów, półek itp. Firma zapewnia we własnym zakresie sprzęt, czyli specjalistyczne narzędzia, gwoździe, smary, kleje, drabinę, itp. - niezbędne do wykonania pracy. Koszty zakupu materiałów, np.: klamek, zamków, żarówek, baterii, itp. koniecznych do usunięcia usterki są pokrywane ze środków przekazanych/ wydatkowanych przez beneficjenta usługi, czyli seniora.

- Udało nam się wyłonić firmy, które będą się tym zajmować. Są to dwie osoby, które będą wyposażone w specjalne identyfikatory. To jest bardzo ważne, żeby seniorzy wiedzieli, że ta osoba posiada specjalny identyfikator miejski – mówi Krystian Kinastowski, prezydent Kalisza

Seniorzy telefonicznie zgłaszają usterki bezpośrednio do koordynatora usług lub osoby przez niego upoważnionej, przy czym decyduje kolejność zgłoszenia. Usterkę można zgłosić telefonicznie w poniedziałki i piątki, w godz. 18.00 – 20.00, pod numerem telefonu 602 512 806.

Pierwsza wizyta pracownika technicznego to wstępne oględziny i jeżeli to możliwie naprawa usterki na miejscu. W przypadku konieczności dokonania zakupu niezbędnych do naprawy materiałów, wymagana jest druga wizyta pracownika technicznego i usunięcie usterki.

W sytuacji braku możliwości naprawy firma zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania usługi. Termin realizacji usługi naprawczej, tj. pierwszej wizyty pracownika technicznego w domu seniora, od momentu telefonicznego zgłoszenia usterki, wynosi maksymalnie do dwóch tygodni.

- Zobaczymy jaką popularnością będzie cieszył się ten program. Jest on pilotażowy, więc na podstawie obserwacji czy też uwag będziemy go modelować, żeby było dogodnie dla seniorów, żeby rozwiązać ich problemy, które z tym drobnymi naprawami mogą mieć – dodaje Krystian Kinawstowski.

Projekt realizowany jest od 7 września do 30 listopada 2020 r., w ramach budżetu miasta Kalisza. Jego wartość wynosi 20.000 zł. Usługi świadczy Wielobranżowy Zakład Usługowy Marek Dudowicz z siedzibą przy ul. Racławickiej 35 w Kaliszu.

Spis Powszechny 2021: są pierwsze kary za odmowę spisania się

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie