Droga ma powstać do 2030 roku, czyli w czasie obowiązywania najnowszej „Strategii rozwoju województwa wielkopolskiego”.
- Jako radni wnieśliśmy do strategii konkretne uwagi, które zostały w tej koncepcji uwzględnione, a więc rozbudowę DK25 oraz budowę obwodnicy Kalisza. Wpisuje się to w ogłoszony przez premiera Mateusza Morawieckiego program budowy 100 obwodnic - mówiła Marlena Maląg.
Środowa konferencja prasowa w tej sprawie została zwołana na ulicy Łódzkiej, w miejscu, gdzie dwa lata temu zabezpieczane było osuwisko.
- Chcemy pokazać, że tak, jak tutaj na Łódzkiej stało się faktem, że osuwisko zostało zabezpieczone, tak też kolejne działania przyczynią się do tego, że do roku 2030 ta obwodnica zostanie wybudowana - zapewniała Marlena Maląg.
Z kolei Andrzej Plichta podkreślił, że bez obwodnicy Kalisza i drogi krajowej numer 25 nie można mówić o wykorzystaniu potencjału aglomeracji kalisko-ostrowskiej.
- Gdy powstała aglomeracja, zdawaliśmy sobie sprawę, że to są dwa skrzydła. Tak jak ptak z jednym skrzydłem nie polata, tak tutaj musi być połączenie przynajmniej drogą czteropasmową, a mnie się marzy, żeby tam jeszcze były szynobusy. Wtedy uruchomimy tę aglomerację - mówił były przewodniczący rady miasta.
Strategia rozwoju do końca września będzie konsultowana w największych miastach województwa. Później jej projekt znów trafi pod obrady sejmiku, który może ją uchwalić jeszcze w tym roku.
Zmiany w rządzie. Donald Tusk przedstawił nowych ministrów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?