Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przystanki w Kaliszu jedynie dla ekologicznych

Elżbieta Bielewicz
Wszystkie przystanki w Kaliszu będą dostępne jedynie dla autobusów KLA. Dla pozostałych tylko wybrane.
Wszystkie przystanki w Kaliszu będą dostępne jedynie dla autobusów KLA. Dla pozostałych tylko wybrane. Andrzej Kurzyński ©
Przystanki w Kaliszu jedynie dla ekologicznych? Możliwe, że miasto Kalisz udostępni prywatnym przewoźnikom więcej przystanków autobusowych, niż zakłada to projekt planu transportowego.

Przystanki w Kaliszu i kwestia ich udostępniania innym przewoźnikom niż Kaliskie Linie Autobusowe od dłuższego czasu wzbudzają wiele emocji.

- Zastanawiamy się nad wprowadzeniem w Kaliszu przystanków ekologicznych. Dostępne byłyby one dla autobusów przystosowanych dla potrzeb osób niepełnosprawnych oraz spełniających normy ekologiczne Euro 4, a może nawet Euro 5. Dla przewoźników dysponujących takimi autobusami otworzylibyśmy ulice Górnośląską i Legionów - mówił podczas ostatniej konferencji wiceprezydent Dariusz Grodziński.

Zgodnie z obecnym projektem planu transportowego zewnętrzni przewoźnicy będą mogli korzystać z 61 przystanków rozlokowanych na terenie Kalisza. Generalnie jednak nie będą dla nich dostępne przystanki znajdujące się w centrum i przy głównych ulicach, co rodzi najwięcej pretensji.

Jeszcze przed czerwcową sesją, zarówno radni opozycji, jak i prywatni przewoźnicy protestowali przeciwko przyjęciu planu w proponowanym kształcie. Ostatnio te same obawy wyraziła Młodzieżowa Rada Miasta. Z tak skonstruowanym planem nie zgadzają się też wójtowie gmin, których mieszkańcy uczą się i pracują w Kaliszu.

- Spotykaliśmy się w tej sprawie z wójtami wiele razy - mówi Krzysztof Nosal, starosta kaliski. - Nie wyobrażam sobie, aby miasto miało dbać jedynie o interes swoich firm, bo przecież ograniczanie liczby przystanków na pewno nie jest w interesie mieszkańców. Od lat funkcjonuje obok siebie wiele firm zajmujących się transportem publicznym. Może trzeba ten układ uzdrawiać, ale nie metodą szokową.

Udostępnienie centrum miasta dla prywatnych firm transportowych, których pojazdy spełniają wygórowane normy ekologiczne wydaje się być nie do końca sprawiedliwe.

- Już dziś każdy pojazd dopuszczony do ruchu musi spełniać określone normy techniczne i ekologiczne, stawianie kolejnych poprzeczek nie jest chyba konieczne - komentuje starosta. - Zresztą wiele tych prywatnych busów jest czasem w znacznie lepszym stanie, niż np. niektóre autobusy PKS, a jednak nikt tym drugim nie ogranicza liczby przystanków.

Czy do planu zostaną wprowadzone jakieś korekty? Wszystko okaże się po wakacjach, podczas posiedzeń komisji merytorycznych. Cały plan prawdopodobnie będzie głosowany we wrześniu.

Byłeś świadkiem interesującego wydarzenia? Napisz do nas: [email protected]

Kalisz.naszemiasto.pl Dołącz do naszej społeczności na Facebooku!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto