Frekwencyjny Sukces Święta Kina 2023

Materiał informacyjny Święto Kina
8 Edycja Święta Kina już za nami. Według wstępnych szacunków 30 września kina, które wzięły udział w akcji odnotowały ponad 550 tys. sprzedanych biletów. Około 40% biletów sprzedano na filmy polskie. W akcji uczestniczyły sieci Cinema City, Helios i Multikino, kina zrzeszone w Polskim Stowarzyszeniu Nowe Kina oraz Stowarzyszeniu Kin Studyjnych i Stowarzyszeniu „Kina Polskie” oraz kina niezrzeszone. W tym roku obsługę organizacyjną Święta Kina zapewniło Multikino Media. Wydarzenie współfinansowane było przez Polski Instytut Sztuki Filmowej, a jego partnerem w tym roku był InPost. Podczas całego weekendu we wszystkich kinach w Polsce sprzedano ponad 1 milion biletów, to o około 60% więcej niż w poprzedzający weekend.

Tegoroczne Święto Kina przypadło na ostatni weekend września. Wydarzenie było rekordowe pod każdym względem: w akcji udział wzięło 250 kin i wsparło ją kilkadziesiąt osobistości ze świata filmu. Bilety w kasach kin biorących udział w wydarzeniu kosztowały 12zł. Święto Kina, tak jak w poprzednich edycjach, wsparł Polski Instytut Sztuki Filmowej. Partnerem wydarzenia był InPost.

- Bardzo cieszy nas sukces frekwencyjny tegorocznego Święta Kina, zarówno w dużych, jak i tradycyjnych kinach. Satysfakcją napawają w szczególności wyniki polskich produkcji – około 40% biletów sprzedaliśmy w tym dniu na seanse polskich filmów. Już dawno tak wielu widzów nie wybrało polskiego kina wśród wszystkich propozycji obecnych na dużym ekranie. – komentuje Polskie Stowarzyszenie Nowe Kina. Repertuar ostatnich miesięcy tego roku oraz stycznia 2024 roku obfitować będzie w polskie i zagraniczne produkcje. Święto Kina przypomina widzom, jaką przyjemność sprawia nam oglądanie filmów na sali kinowej, jakie budzi emocje, jak dobrze jest spotkać się z rodziną i znajomymi i razem obejrzeć najnowsze filmowe propozycje z legalnego źródła”.

Święto Kina jest organizowane przez stowarzyszenie sieci kin wielosalowych - Polskie Stowarzyszenie Nowe Kina - łączące sieci Cinema City, Helios i Multikino. Stowarzyszenie zaprasza do udziału w inicjatywie kina spoza dużych sieci, w tym kina jednosalowe z całego kraju.

– Cieszymy się z udziału ponad 100 kin tradycyjnych oraz promocyjnego wsparcia udzielonego przez niemalże wszystkich funkcjonujących w Polsce dystrybutorów filmowych! Wiemy też, że ten dzień był ogromnym sukcesem dla każdego kina, a widzowie będą jeszcze częściej chodzili do swoich ulubionych kin w nadchodzących miesiącach. - dodają organizatorzy.

Kampania promocyjna Święta Kina trwała od 25 września i obejmowała telewizję, radio, Internet, outdoor, social media, zaangażowanych influencerów, a także była szeroko propagowana w mediach informacyjnych. Najchętniej oglądanymi filmami tego dnia były Zielona Granica, Piła X, Teściowe 2, Twórca, O psie, który jeździł koleją, Zakonnica II, Kosmici w mojej szkole, Doppelganger Sobowtór, Duchy w Wenecji, Niezniszczalni 4 oraz Moje wielkie greckie wesele 3.

Przed widzami w nadchodzących tygodniach kolejne wyjątkowe premiery, wśród nich m.in.: Chłopi, Różyczka 2, Uwierz w Mikołaja, Napoleon czy propozycje dla młodszych widzów: Psi Patrol. Wielki film, Marvels, Igrzyska Śmierci: Ballada ptaków i węży oraz Wonka.

Polskie Stowarzyszenie Nowe Kina zaprasza wszystkich wielbicieli najlepszej rozrywki na dużym ekranie - czekamy na widzów w kinach w całej Polsce!

Joanna Kotłowska
Prezes Zarządu
Polskie Stowarzyszenie
Nowe Kina

Tomasz Jagiełło
Członek Zarządu
Polskie Stowarzyszenie
Nowe Kina

Paweł Świst
Członek Zarządu
Polskie Stowarzyszenie
Nowe Kina

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Frekwencyjny Sukces Święta Kina 2023 - Mazowieckie Nasze Miasto

Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto