W sadzeniu wzięli udział pracownicy firmy JAKO oraz ich rodziny. Akcja miała miejsce na terenie Leśnictwa Lipe w Nadleśnictwie Grodziec. To część wielkiego kompleksu nazywanego Puszczą Pyzdrską o powierzchni 15 tysięcy hektarów.
- Wymyśliliśmy, że nasza nowa marka Piwniczne będzie wspierała działania ekologiczne. Stworzyliśmy cały kalendarz działań - wyjaśnia Joanna Szpila, projekt manager w firmie JAKO. - Środowisko to nieodłączny element człowieka i postanowiliśmy o nie zadbać. Jednym z pomysłów było właśnie posadzenie lasu.
- W naszej strategii marketingowej przyjęliśmy otwarcie na nowe inicjatywy w tym środowiskowe. Mamy konkurs Piwnicznego wymyśl hasło ekologiczne, najciekawsze nagradzamy - mówi Sylwia Jaworowicz, dyrektor ds. marketingu.
Paweł Szpila, dyrektor browaru w firmie JAKO dodaje, że nową markę Piwniczne postanowili związać z ekologią.
- Część dochodu z każdej sprzedanej butelki nowego produktu zostanie przeznaczone na tego typu akcje. W ramach naszego budżetu ekologicznego będziemy planować i realizować kolejne działania - tłumaczy Paweł Szpila.
Wybór gatunku sadzonych drzew nie był przypadkowy, spółka posiada w swoim portfolio markę Jaworowe, które również wiąże się z przyrodą.
Z uwagi na epidemię akcja sadzenia jaworów musiała zostać nieco okrojona, ale inżynier nadzoru w Nadleśnictwie Grodziec Michał Matłoka uważa, że to dobry początek.
- Myślę, że będziemy współpracować. Zawsze chętnie włączamy się we wszelkie działania na rzecz lasu, przyrody i ludzi - mówi Michał Matłoka. - To ubogie siedlisko, zatem jawor nie będzie w tym miejscu pełnił funkcji typowo lasotwórczej, ale będzie wzbogacał bioróżnorodność.
Myśl globalnie, działaj lokalnie
Firma JAKO już planuje kolejne działania. Chce m.in. zaangażować się w sprzątanie lasów. Ale nie tylko. Producent z Kokanina chce także wyjść z propozycją do Miasta Kalisza.
- Chcemy również organizować akcje sadzenia drzew i krzewów na terenach miejskich - tłumaczy Paweł Szpila i podkreśla, że firma Jako planuje też porządkowanie nabrzeży rzeki Prosny.
Ekologia także w produkcji
Firma JAKO od wielu lat propaguje i promuje zaczęła promować butelki zwrotne. Mogą być one wykorzystane aż sześciokrotnie. Tymczasem jednorazowa jest przetwarzana, co wymaga energochłonnego procesu powodującego dużą emisję dwutlenku węgla, gazów cieplarnianych i pyłów nieorganicznych. Co trzeba dodać, Piwniczne posiada także ekologiczną etykietę, która powstała z papieru i nie jest lakierowana. Do butelek zwrotnych dedykowane są opakowania zbiorcze tj. skrzynki piwne wielokrotnego użytku.
- Działania promujące wykorzystanie opakowań zwrotnych są dla nas kluczowe. Powinniśmy to propagować i intensyfikować działania wspierające proces wykorzystania opakowań wtórnych - mówi Paweł Szpila.
Firma zaczęła również modernizację kotłowni, co znacząco ograniczy emisję dwutlenku węgla. Proces produkcji w Jako staje się coraz bardziej ekologiczny w myśl hasła Piwniczne odbudowuje płuca ziemi, dlatego sadzimy drzewa, bo dla ziemi to duża potrzeba. Hasło, wykreował Przemysław Górny Pełnomocnik ds. jakości w firmie, jest mottem przyświecającym tym działaniom.
O firmie
JAKO to rodzinna firma powstała w 1984 roku, początkowo jako producent soków, napojów gazowanych, a od 1988 roku producent piwa. Od samego początku właścicielem oraz osobami bezpośrednio zaangażowanymi w prowadzenie firmy jest rodzina państwa Jaworowicz. Na początku firmą zarządzali Andrzej i Anna Jaworowicz, a od 2009 roku stery przejął syn, Bartosz Jaworowicz. Firma od początku działalności, aż po dzień dzisiejszy, zlokalizowana jest na ziemi kaliskiej, w gminie Żelazków, we wsi Kokanin. Celem nadrzędnym dla produkowanych piw zawsze była jakość. Aktualnie firma zatrudnia 90 osób i produkuje około 20 mln butelek piwa rocznie.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?