Bilety zerowe w kaliskich autobusach od początku ich wprowadzenia były kłopotem. Pasażerowie uprawnieni do bezpłatnych przejazdów, w większości kaliscy seniorzy, muszą je pobierać u kierowcy, choć za przejazd i tak nie płacą. To tylko powoduje problem dodatkowych przestojów autobusów na przystankach.
Bezpłatny przejazd można też zarejestrować za pomocą biletu elektronicznego. W tym przypadku dodatkowym utrudnieniem, a nawet zagrożeniem dla osób starszych, a także tych o ograniczonej zdolności ruchowej, jest oczekiwanie w kolejce do „czytnika” kart. Jest to szczególnie dokuczliwe w szczytowych godzinach korzystania z komunikacji publicznej, czy też w czasie ruszania autobusu z przystanku.
- Zgodne współdziałanie samorządu oraz miejskiego przewoźnika koncentruje się zatem na głównym usługobiorcy, jakim są mieszkańcy Kalisza. To ich głosy i spostrzeżenia inspirują władze Spółki oraz samorząd, do poszukiwania rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo i komfort korzystania z komunikacji miejskiej - mówi Grzegorz Sapiński, prezydent Kalisza.
Przygotowano stosowny projekt uchwały w sprawie likwidacji biletów zerowych.
- Podstawowym celem zmian w uchwale jest bowiem ograniczenie liczby biletów wydawanych przez kierowców autobusów. Poza wymienionymi wcześniej przesłankami, wpłynie ono korzystnie na poprawę punktualności oraz podniesienie standardów bezpieczeństwa w publicznym transporcie miejskim na terenie miasta Kalisza - zaznacza wiceprezydent Artur Kijewski.
Zwolnienie osób uprawnionych do bezpłatnych przejazdów z obowiązku pobierania biletów o nominale „0” zł oraz z konieczności oznaczania przejazdów kartami elektronicznymi, ułatwi im również znacząco korzystanie z przejazdów komunikacją miejską.
- Uchwała w proponowanym brzmieniu nie zmienia zakresu ani zasad przyznawania ulg i zwolnień - dodał wiceprezydent Artur Kijewski. Grupa osób uprawnionych pozostanie bez zmian. Zmodyfikowano jedynie zapisy dotyczące obowiązku potwierdzania przejazdu bezpłatnego w autobusie.
Realizacja uchwały z uwagi na formę finansowania KLA, nie wpłynie na wysokość przyznawanej miejskiemu przewoźnikowi rekompensaty. Kaliskie Linie Autobusowe na terenie miasta otrzymują refundację, która wyrównuje poniesione koszty w stosunku do uzyskanych przychodów.
Byłeś świadkiem interesującego wydarzenia? Napisz do nas: [email protected]
Zobacz także: Dlaczego warto jeść owoce morza?
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?