Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Energa w końcu uporała się z zaległymi fakturami

Andrzej Kurzyński
Na konferencji prasowej prezes Energi, Daniel Obajtek, ogłosił przezwyciężenie problemu długotrwałego braku faktur
Na konferencji prasowej prezes Energi, Daniel Obajtek, ogłosił przezwyciężenie problemu długotrwałego braku faktur Materiały prasowe Energa
Energa w końcu uporała się z zaległymi fakturami za prąd. Do końca sierpnia mają zostać wystawione wszystkie zaległe rachunki, na które część klientów czekała miesiącami, a nawet latami. Wśród nich nie brakowało mieszkańców naszego regionu. Koncern zapowiada też nowe usługi dla odbiorców.

Jeszcze w marcu bieżącego roku spółka Energa miała do wystawienia około 80 tysięcy zaległych faktur, a niektóre czekały nawet od 2015 roku.

- Nasza spółka osiągnęła znaczący, konkretny sukces. W marcu około 80 tysięcy klientów wciąż było długotrwale niefakturowanych. Niektórzy z nich czekali przy tym na rachunki nawet od 2015 roku. Wszystko to było winą decyzji o migrowaniu danych klientów do niestabilnego systemu, przez co doszło do nieprawidłowości i problemów z fakturowaniem. Ten temat mamy już jednak za sobą. – mówi Daniel Obajtek, prezes Energi.

Prognozy zakładały, że koncern upora się z problemem dopiero z końcem pierwszego kwartału 2018 roku. Ostatecznie sprawę udało się uregulować w ostatnich dniach.

- Do niedokończonego systemu zaczęto przenosić klientów i przestały one dochodzić na czas. W 2016 roku podjęto intensywne prace w celu poprawienia tej sytuacji. Dotychczasowe prace były prowadzone w rozproszonych zespołach w różnych spółkach. Aby je przyspieszyć, scentralizowaliśmy je w jeden projekt – wyjaśnia Tomasz Wiatrak, prezes spółki Energa Informatyka i Technologie.

Obecnie na zaległe faktury czeka jeszcze około dwóch tysięcy klientów Energi. Mają oni jednak otrzymać zaległe rachunki w sierpniu.

Grupa Energa zapewnia, że nie spoczywa jednak na laurach. Stabilizacja systemu billingowego to tylko pierwszy etap w nowej polityce klienckiej firmy, która wprowadza nowe rozwiązania, aby być jeszcze bliżej odbiorców energii.

- Wyszliśmy na prostą i pozbyliśmy się wszystkich zaległości. Zwracamy się bliżej klienta. Do końca roku wprowadzimy dwa produkty. Chcemy przygotować specjalny program dla seniorów. To produkt, oferujący ułatwiony kontakt z opieką medyczną. Energa przygotuje również program edukacyjny dla seniorów, aby mogli dowiedzieć się nie tylko jak kupować energię elektryczną, ale też jak wystrzegać się nieuczciwych firm – dodaje Jarosław Dybowski, prezes spółki Energa Obrót.

Innym produktem jest rozszerzona pomoc fachowców oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. Prezes Energi zapowiedział powołanie przez spółkę rzecznika klienta. Ma to być osoba, która w razie jakichkolwiek problemów ma prowadzić sprawę od początku do końca.

Jednocześnie Energa cały czas uspokaja klientów, którzy w ostatnich miesiącach otrzymali skumulowane faktury na duże kwoty. Do sprawy każdego klienta podejdziemy indywidualnie. Jeśli należności okażą się nadmierne dla domowego budżetu, w kontakcie z Infolinią 555 555 555 możliwe będzie wynegocjowanie terminu spłaty dłuższego, niż standardowe 14 dni.

Byłeś świadkiem interesującego wydarzenia? Napisz do nas: [email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowychnarkotyki
Wideo

Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kalisz.naszemiasto.pl Nasze Miasto