- Prawie milion młodych osób przybyło do naszego kraju i wykorzystaliśmy tę szansę, aby skutecznie mówić o Polsce _– poinformował w Kaliszu wiceminister spraw zagranicznych Jan Dziedziczak. – _W publikacji jest wszystko, co chcielibyśmy, aby obcokrajowiec wiedział o naszym kraju.
Jak dodał wiceminister, jest to największa tego typu akcja dyplomacji w dziejach MSZ-u. Przewodnik napisany jest w 9 językach. Publikacje były przekazywane pielgrzymom w diecezjach. Dostanie go również papież Franciszek.
"Ambasador polskości", to drugi z prezentowanych przez Jana Dziedziczaka przewodników, skierowany głównie do Polaków m.in. do rodzin goszczących w swoich domach obcokrajowców. Broszura była przygotowana przez MSZ i organizacja "Reduta Dobrego Imienia", organizacji pozarządowej zajmującej się walką o dobre imię Polski.
Publikacja zawiera również informacje o historii naszego kraju, największych polskich postaciach, potrawach, a także o miejscach kultu religijnego.
- Jesteśmy przygotowani na to by zawalczyć o dobre imię Polski, żeby obraz Polski kiedy pielgrzymi będą wyjeżdżali był prawdziwy, uporządkowany, taki by stali się oni później ambasadorami naszego kraju - podkreślał Dziedziczak.
Wiceminister dodał, że obie publikacje były drukowane przez MSZ i IPN po tzw. "kosztach". Całość to wydatek 100 tysięcy złotych. – W telewizji jest to może minuta reklamy, a zamiast tego otrzymaliśmy publikacje, które trafiają do pół miliona młodzieży – stwierdził wiceminister spraw zagranicznych.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?