Listę Trzeciej Drogi w Wielkopolsce otwiera Krzysztof Hetman, którego przedstawił wicemarszałek Krzysztof Grabowski.
- To samorządowiec, były marszałek województwa. Przez dwie kadencje był posłem Parlamentu Europejskiego. Zna jego funkcjonowanie i zasady panujące w Brukseli - tłumaczył Krzysztof Grabowski. - Ważne jest abyśmy w PE mieli osoby, które będą nas godnie reprezentować i zabiegać o nasze wielkopolskie sprawy.
- W PE muszą być osoby doświadczone, które znają brukselskie korytarze, które wiedzą, w które drzwi zapukać, z kim rozmawiać, jaki jest dokładnie proces podejmowania decyzji w instytucjach unijnych. Już 1 lipca wystartuje nowa kadencja PE i natychmiast gdy posłowie rozpoczną swoją pracę, będą pracować nad niezwykle ważnymi projektami. Jeden z nich dotyczył będzie nowej perspektywy finansowej UE na lata 2028-2034 - mówił Krzysztof Hetman.
Według Krzysztofa Hetmana konieczne będzie rewizja Zielonego Ładu.
- Będzie trzeba zrewidować Zielony Ład, my to potrafimy zrobić, co udowodniliśmy w przeciągu ostatnich kilku miesięcy, że potrafimy w normalnej, spokojnej rozmowie, załatwiać ważne sprawy dla polskich rolników. Minister rolnictwa doprowadził do zawieszenia ugorowania, zawieszenia zmniejszenia środków ochrony roślin o 50 procent, czyli to czego domagali się polscy rolnicy - tłumaczył Krzysztof Hetman.
Ważnym tematem jest też bezpieczeństwo.
- Jedną z najważniejszych spraw dla Polski jest stworzenie systemu wsparcia przemysłu obronnego w całej Europie. Wszyscy wiemy, że armia ukraińska boryka się z problemem dostępu do broni i amunicji, nie dlatego, że ktoś nie chce tego przekazać. W czasach długiego czasu pokoju, przemysł zbrojeniowy okazał się niewydolny w obliczu wojny, pełnoskalowego konfliktu. Jednym z priorytetów nowej kadencji PE będzie stworzenie programu na rzecz wsparcia przemysłu obronnego - tłumaczył kandydat do PE.
Głos zabrał też 7 na liście w Wielkopolsce Mikołaj Grzyb, wiceprezes Kolei Wielkopolskich.
- Każdego dnia możemy przewozić tysiące pasażerów, zostały zrealizowane projekty liniowe i zmodernizowane tory kolejowe na przestrzeni wielu kilometrów. Został zakupiony nowy tabor, który jeździ każdego dnia po wielkopolskich torach. Zainwestowaliśmy w nowe punkty utrzymania taboru, gdzie ten tabor może być serwisowany i każdego dni być wyprawiany w drogę. Mogliśmy zrealizować także koncepcję poznańskiej kolei metropolitalnej - mówił Mikołaj Grzyb.
![emisja bez ograniczeń wiekowych](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.220.1/images/video_restrictions/0.webp)
Komentarze piłkarzy po meczu Polska-Holandia
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?